verdictul nostru...

luni, 20 septembrie 2010

Perioada liceului...

   Exista atatea cai prin care se poate ajunge la senzatia unui destin adus la gradul de autocunoastere,incat ,silita de norii nergrii de deasupra si e abisul de de desupt,ajung la concluzia ca as fi mai fericita sa ma exteriorizez de organicu ldin mn si sa ma intruchipez ca animal mai degraba decat ca fiinta umana in orice ipostaza.
    De ce?pentru ca animalele traiec inconstiente in mizeria lor,in agonia visului lor lipsit de lumini si in ipoteza oricarui final apoteotic sunt fericite,sunt impacate cu cine sunt.Sunt impacate pentru ca nu cunosc ierarhia si dependenta unora fata de ceilalti.Fenomenul acesta de mizerie,de dezamagire si de rau intr-un cuvant apare numai la om,pentru ca numai el a putut sa isi creeze din semen un supus,sau daca nu ,macar sa-l vada ca atare.Orice animal indiferent de cat de neevoluat poate fi isi repecta semenii n timp ce omul este cel mai josnic,este singurul capabil de un asemenea autodispret.
    Noi fiintele rationale ne nastem, crestem,avem vise, iar apoi ne maturizam.Cu toate acestea viele nu dispar,ci se regasesc intr-o forma metamorfozata intre constiinta si inconstientul nostru.
      Adolescenta este perioada cand suntem cel mai predipusi la culmi ale disperarii.Este perioada cand ne trezim sau abea incepem a ne cufunda in visul nostru apocaliptic,plin de splendori enigmatice,de forme ciudate si de adancimi aberante ale neantului din noi.
       Forme difuze prind viata in noi,si se dezvolta pana la stadiul desperante.Sperante  care ,in final nu se dovedesc a fi decat simple forme,forme care ne dau avantul specific varstei de licean,fome care plesnesc intr-o exaltare de agonie si incantare,dar care ne demonstreaza dur ca avantul si naivitatea duc la nimic.
        De aici vin momentele in care tanar fiind,chiar mult prea,te regasesti slait de puteri,sfarsit de viata ,de initiativa.Si totusi parca ai mai putea ...parca ai mai vrea...nici u nu mai sti,nu-i asa?
         Da stiu ,e ciudat.Liceul ne gazduieste nehotararea soi neintelegerea care vin odata cu el.Ne gazduieste momentele cand chiar simtim nevoia de a fi inghititi de o noapte care se dechide sub noi,dar care nu ne trage fortat de glezna ,ne lasa sa alegem,ne pune la incercare.
          Sunt mii de astfel stranii viziuni care ne calauzesc pasii pana la absolvire,iar cea mai mare ne asteapta imbratiarea confuza undeva dincolo de liceu,undeva la pragul dintre copil si adult.Insa alegerea e la noi.Noi am fost,suntem si ne vom reseta ceasul, cu unic drept de veto asupra propriei vieti.Cu dreptul de aalege daca vrem sa ne despartim incontestabil de betia de lumini si senzatii care ne ghideaza pas cu pas in scoala,in copilarie,sau daca vrem sa ne pastram exuberanta si incandescenta spre care inevitabil vompleca urechea ,chemati fiind de inima trecutului,dar nu va mai fi unde am lasat-o,iar in final vomrataci desertic strigand in soapta ...mi-e dor!

7 comentarii:

  1. Deci fetita mea... cum sa incepem ... in primul rand folosesti cuvinte pe care nici eu nu le cunosc la o varsta destul de inaintata si imi pot permite sa presupun ca am mai multa carte decat tine... animalele sunt inconstiente? cum spunea un bun prieten : "Daca animalele ar fi inconstiente s-ar musca intre ele, te-ar musca pe tine... etc" Repeti necontenit ca liceul ar avea legatura cu noaptea ... si ca in noi se gaseste un "mare neant" ... sincer acum de ce doresti sa folosesti niste cuvinte atat de complicate pentru a descrie o viata banala de licean... Chiar atat de traumatizata esti de viata de liceu? Te schingiue profesorii? Te pun sa stai pe coji de nuci intr-un colt? Nu inteleg felul in care dramatizezi totul... si mai ales faptul ca o faci intr-un mod atat de infantil... Stii, esti exact ca acei copii de 5 ani care aud pentru prima data un cuvant mai lung de 4 litere si are impresia ca daca il repeta este foarte inteligent. Total gresit, si de ce spun asta? In primul rand pentru ca am observat ca iti place sa folosesti extrem de mult neologismele... dar unde este logica? Te-ai gandit vreodata sa gasesti si o logica in ceea ce spui? In al doilea rand, faci sa para ca esti o agramata : "Sunt mii de astfel stranii viziuni care ne calauzesc" si "De aici vin momentele in care tanar fiind,chiar mult prea,.." O intrebare si sincer sper sa nu te jignesc... tu chiar inveti limba romana? sau pentru tine e o insiruire necontenita de cuvinte... Aici nu inteleg daca tu de fapt explici o trauma din viata ta sau chiar viata de liceu... pot spune ca eu unul am trecut prin liceu si nu am ramas traumatizat, nu s-au deschis gauri negre sub mine, nu consider ca animalele sunt inconstiente, si nici ca " vom rataci desertic" ... inteleg ca generatile ce vin dupa mine si cei de seama mea ne depasesc... dar miar placea de asemenea sa cred ca ne depasesc prin inteligenta nu prin prostie... Te-as sfatui foarte prietenesc sa renunti la speranta ta de a parea inteligenta inainte de vreme, sau sa te mai minti ca daca arunci laolalta niste cuvinte complicate ai sa iesi in fata ca fiind o mare filosoafa... mai intain invata ce semnifica fiecare cuvant, invata sa il folosesti corect in propoztii iar mai apoi sa dezvalui lumii intregi cat esti tu de frustrata mica mea copila de faptul ca esti la liceu... Spre mai mult progres mintal

    RăspundețiȘtergere
  2. bai,mare doamna...ca vad ca te crezi foarte matura fata de mn si generatia mea...ok,nu am o problema cu comentariile tale,ba din contra,apreciez felul drept in care ai spus-o ,dar sincer am impresia ca au trecut anii aiurea peste tine.u ai auzit de metafore...mai bn ai auzit de filosofi precum cioran...(om p care il respect din tot sufletul)...sa vezi acolo un om agramat...asa cum zici u.a si dak u nu esti in stare sa intelegi asa zisele mele traume nu trebuie sa te scalambai degeaba p blogul meu pt ca orikum nu ai de rezolvat mai nimik...dak nu poti aprecia punctul meu de vedere sau modul meu de a expune o situatie...e ok,cauta un bloger care e p aceeasi lungime de unda cu tn...succes!

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Hahaha asa i-ai ziso Roxi, pai cine pula mea e Metamorfoza Psihica asta sa iti zica pe bune ca esti de pe alta planeta? Nu stiu, mie mi se pare clar si din comentariul tau ca 100% nu esti agramata plus ca tu esti reincarnarea lu' Cioran sau cel putin pe aceeasi frecventa cu el, desi ai 15ani. Pai cum pula mea nu...animalele sunt inconstiente metaforic, e clar, scoala e o nopate continua tot metaforic...si ca sa iti dovedesc ca nu sunt prost iti voi spune o chestie de care sigur te prinzi: Universul e un paradox ambiguu si relativ asemanator pretiosului timp care nu pune pret de fapt pe necesitatile precare ale termitelor care traiesc pe acest arbore numit Terra, iar arborele genealogic al fiecarei fiinte umane este un lant ruginit de-a lungul timpului pana cedeaza...si asta din simplul motiv ca lantul este din pleu, iar umanitatea involueaza si stii de ce girl? Stii de ce? Fiindca oamenii sunt limitati, oamenii sunt niste fiinte parsive si pasive, niste fiinte subnutrite psihic din ce in ce mai mult si oricat de sus ar incerca sa zboare nu pot, sunt ca niste gaste domestice limitate de propria existenta prin ceea ce s-au nascut si uite asa nici macar proiectia astrala nu iti permite sa atingi zenitul care este o limita universala a oamenilor, umanitatea pute mai rau decat un WC public...girl daca nu ai inteles, nu iti repet si credema ca nu voi mai vorbi eu, chiar eu care sunt eu de fapt si acelasi eu care a trecut prin procesul de cunoastere de sine. Nu, e suficient sa imi apar fata de pugilistii psihopati din jur prin masti in fata acestor oameni lipsiti de vlaga si cu o minte vaga. Apropo eu sunt martian, tu ce esti? PS: Am corectat greselile fiindca mai este nevoie si de asta...

    RăspundețiȘtergere
  5. Fiind o mare filosoafa poate reusesti sa deslusesti urmatoarele : " Stii cand sunt asa, si borasc, si sunt varza, de nici nu mai pot sa stau in picioare, numa cand sunt asa vreau o femeie. Da chiar sa am femeie nu mi s-ar scula si mi-ar fi greu sa-i desfac picioarele, da tot vreau o femeie. Nu in pula si nici in minte, paraca in tot corpul simt ca ma apuca tremuriciul. (alta voce spunea) Si-ti vine mai degraba sa o omori decat sa o futi? (acelasi eu) DA,da, asa exact. S-o sugrum, sa-i rup hainele de pe ea si sa-i bag un bat, ceva, in cur...." Este un citat filosofic scris de catre un autor anonim... daca imi poti explica ce subantele are tot ceea ce ti-am scris atunci ai tot respectul din partea mea si apropo scumpo, sun la persoana masculin dar imi place sa cred ca ai si alte tendinte dat fiind faptul ca desi am scris la persoana I masculin, tu ai considerat ca sunt o "ea"... pe curand.

    RăspundețiȘtergere
  6. ok...el..da poi as fi curioasa sa stiu si cati ani ai matale:)..ma rog citeste mormantul iubiri(cartera scarbei)....iarasi autor anonim dar poate op gasesti...tot acolo bate
    ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. mersi frate...:P esti p aceeasi lungime de unda cu mn:P ...:*...ne vedem la timisoara,de hallowin vin sigur te pup

    RăspundețiȘtergere